Behandling |
På Institutet finns resurser för att behandla olika slags psykiska besvär som är lämpliga för behandling i öppenvård. Samtliga terapeuter är leg. psykoterapeuter. Institutet är ej anslutet till försäkringskassan, varför man som patient själv får stå för kostnaden. Varje terapeut bestämmer själv sitt arvode. Viss möjlighet finns att få egenterapi hos student under utbildning och då till en lägre kostnad. |
|
Terapi hos student/elev under utbildning |
Som patient har du möjlighet att söka terapi hos någon av våra elever/studenter. Dessa samtal sker enbart fysiskt på plats i Stockholm.
Behandlingen sker vanligtvis 1 gång/vecka, c:a 50 min/session, under minst en termin.
Patient/klient behöver känna till vilka förhållanden som gäller, dvs att samtalen sker på plats och videoinspelas för att sedan användas vid studentens/elevens handledning som sker i grupp på 3-4 studenter/elever plus handledare. Varje session spelas över vid nästa samtalstillfälle. Den patient/klient som är intresserad av att gå i student/elev terapi blir först intervjuad och bedömd med avseende på passande problematik av legitimerad psykoterapeut. Alltför svår och/eller långvarig problematik hänvisas till redan leg. psykoterapeuter inom eller utanför Institutets ram. Kostnaden för terapi hos student/elev är för närvarande 350 kr/session.
För att bli aktuell för detta behöver du anmäla ditt intresse och ställa dig på väntelista via egenremissen, alternativt så ringer du på tel-nr: 08-123 460 22. |
|
|
Svenska Institutet för Kognitiv Psykoterapi är Sveriges största utbildningsanordnare för psykoterapi. Institutet har examinerat omkring 500 legitimerade psykoterapeuter sen institutet startades 1988.
|
CTNotes
Journalsystem för terapeuter inom psykoterapi. Enkelt och effektivt med journalföring, skattningar, kalender, tidsbokning & fakturering. Läs mer »
|
Vilken KBT representerar institutet i sina utbildningar? I våra utbildningar sker kontinuerligt en utveckling. På institutet ger vi KBT utbildningar på olika nivåer; veckolånga ... Läs mer »
|
|
|
|